سازه های فلزی هواپیما در مقایسه با سازه های کامپوزیت هوا و فضا

دی ۴, ۱۳۹۶ | By wallshelf | Filed in: عمومی.

تعمیرات به ساختارهای نوع فولادی فولادی رینگ شده یا پیچیده باید با استفاده از اصول کلی انجام شود. روش های تعمیر اعضای حیاتی باید توسط نماینده اداره هواپیمایی فدرال تایید شود.

ساختارهای هوافضا آلیاژ آلومینیوم.

تعمیرات گسترده ای به پوست آسیب دیده باید مطابق توصیه های خاص سازنده هواپیما انجام شود. در بسیاری از موارد، قطعات تعمیر، مفاصل و یا تقویت کننده ها می توانند طراحی شده و اثبات قدرت کافی بدون محاسبه بارهای طراحی و استرس با توجه به قطعات اصلی و چاقو های متصل به مواد و ابعاد نشان داده شوند. مثال هایی که اصول این روش را در مورد تعمیرات معمولی نشان می دهد، می تواند در کتاب های درسی بر روی ساختارهای فلزی یافت شود. یک نکته مهم در ساخت تعمیرات ساختارهای مونوکوک این است که قسمت معیوب باید همانند اصل در رابطه با انواع بارها و سفتی کلی باشد.

اجتناب از حفاری شلنگ های بزرگ و یا در غیر این صورت کاهش مناطق تنش موثر راننده های بالدار، بال، بدنه یا رگ های طولی و یا سایر اعضای تنش بسیار شدید. انجام تمام تعمیرات و یا تقویت به چنین اعضای مطابق با توصیه های کارخانه یا با یک تصویب خاص یا یک نماینده از اداره هواپیمایی فدرال.

انهدام قبل از تعمیر.

اگر قطعاتی که باید برداشته شده برای سفتی ساختارهای هواپیما کامل باشند، از ساختار باقیمانده قبل از جداسازی استفاده می کنند تا از تخریب و آسیب دائمی به یادآوری ساختار جلوگیری شود. هنگامی که پرچین ها برداشته می شوند، با حفاری سر تیغه ها تضعیف می شود. از یک مته از همان اندازه چاقو استفاده کنید. حفاری باید دقیق مرکز و تنها پایه سر باشد. پس از حفاری، سر را با یک پین پانچ پاره کنید و با دقت از ساقه خارج شوید. از بین بردن سر های ناخن با یک چکش و چکش سرد توصیه نمی شود، زیرا آسیب های پوستی و سوراخ های ناخن ناشی از آن ناشی می شود. همچنین باید مراقب باشید هر زمان که پیچ ها برای جداسازی یا حذف ورق های استرس، ورق های دسترسی، فیله ها و غیره برداشته شوند، برای جلوگیری از آسیب به ساختار مجاور، بایستی برداشته شود. هنگامی که به درستی استفاده می شود، آچار ضربه ای می تواند ابزار موثر برای برداشتن پیچ باشد؛ با این وجود، آسیب به ساختار مجاور ممکن است از طریق بارهای عمودی بیش از حد از طریق محور پیچ اعمال شود. بارهای بیش از حد معمولا به ابزارهای غیرمتعارف تنظیم شده و یا تلاش برای حذف پیچ ها که از خوردگی حذف شده اند مربوط می شود. پیچ های انتخاب شده را با حفاری و با استفاده از یک اکسترنر پیچ بردارید. ترک های ساختاری ممکن است در دوبلر ظاهر شوند که موازی با خط آچارها یا آجیل های بشقابی نصب شده برای ایمن کردن درب ها یا صفحات دسترسی است. برای از بین بردن یک یا چند پرچم، اگر میخواهید سوراخ های بلند و یا پرچ ها شروع به برش کنید، اتصالات چاقو را به ساختار آسیب دیده برای شکست جزئی (لغزش) بازبینی کنید.

آلومینیوم برای ساخت قطعات هواپیما جایگزین.

در انتخاب آلیاژ، معمولا استفاده از ۲۰۲۴ به جای ۲۰۱۷ رضایت بخش است، زیرا سابق قوی تر است. این اجازه نخواهد داشت تا سال ۲۰۱۷ ۲۰۲۴ جایگزین شود، مگر اینکه کمبود ماده دوم با افزایش ماده در ضخامت جبران شود، یا استحکام ساختاری با آزمون یا تجزیه و تحلیل اثبات شود. اطلاعات مربوط به خواص مقاومتی این آلیاژها و همچنین ۲۰۱۴، ۶۰۶۱، ۷۰۷۵ و غیره در دسترس است. انتخاب تمایلات به شدت عملیات شکل گیری بعدی بستگی دارد. قطعاتی که دارای انحنای منحنی و خطوط خمشی مستقیم با شعاع خمیدگی بزرگ می توانند از مواد با حرارت تحت پوشش تشکیل شوند، در حالی که بخشی مانند یک قاب بدنه باید از یک ورق نرم، ورق خاردار تشکیل شده و پس از تشکیل حرارت مورد استفاده قرار گیرد. ورق های متال ورق فلز

خطوط خمشی ترجیحا باید در زاویه ای به دانه فلز (ترجیحا ۹۰ درجه) قرار گیرد. قبل از خم شدن، تمام لبه های خشن را صاف کنید، سوراخ ها را بردارید و سوراخ های تسکین دهنده مته را در انتهای خط خمشی و در گوشه ها متوقف کنید تا از شروع ترک شروع شود. پس از خشک کردن، این آلیاژ می تواند بر روی شعاع قابل ملاحظه کوچکتر باشد.

عملیات حرارتی آلیاژ بدون پوشش. قطعات آلیاژ آلیاژ

تمام قطعات آلیاژ آلومینیوم ساختمانی با توجه به دستورالعمل های حرارتی صادر شده توسط تولید کنندگان مواد، تحت حرارت قرار می گیرند. اگر عملیات حرارتی باعث انحراف شود، قطعات را بلافاصله پس از خشک کردن درست کنید. قطعات تزئین شده با بخار حرارتی قبل از شلاق زدن، برای حذف انحراف و خوردگی. وقتی که مجتمع های ارثی در یک حمام نمکی گرم می شوند، نمک نمی تواند از شکاف هایی که باعث خوردگی می شوند به ارث برده شود.

خنک کردن در آب گرم یا هوا

مواد را از محلول برای درمان گرما تا حد امکان سریع با کمترین تاخیر پس از حذف از کوره محکم کنید. رطوبت در آب سرد ترجیح داده می شود، هرچند برای بخش های فشرده مانند گچ برای خنک کردن تنش های خشکی، سرد شدن شدید تر است.

انتقال آلیاژهای ۲۰۱۷ از محیط عملیات حرارتی به محفظه خنک کننده باید به سرعت انجام شود. زمان سپری شده از ۱۰ تا ۱۵ ثانیه، در بسیاری از موارد، به طور قابل توجهی باعث کاهش مقاومت خوردگی می شود.

تجدید آلیاژهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۴ در دماهای بالاتر از آب جوش پس از درمان حرارتی و پختن پرایمرها در دمای بالاتر از آب جوش، بدون استفاده از حرارت کامل و صحیح قابل قبول نخواهد بود، زیرا این عمل تمایل به افتادن دارد درمان اصلی درمان.


Tags: , , , , , , , , , ,