سیستم سنسورهای ساختاری شبکه فضایی فضایی جاسازی شده

دی ۴, ۱۳۹۶ | By wallshelf | Filed in: عمومی.

فیبر نوری برای بسیاری از چیزها در جامعه مدرن ما مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا به نظر می رسد که راه بسیار خوبی برای ارسال سریع اطلاعات است. اما آیا می دانستید که فیبر نوری در بال های امنیتی هم خوب عمل می کند؟ چطور این کار را می کنید؟ خوب، رشته های فیبر نوری در سطح و حلقه و اتصال مجدد قرار می گیرند، بنابراین اگر کسی ارتباط برقرار کند، سیم ها می توانند دقیقا دقیقا در کجا شکست و سیستم را هشدار دهند. این ممکن است به نظر پیچیده باشد، اما واقعا حق ثبت است و بسیاری از اختراعها توضیح میدهند که چگونه این کار را در جستجوی جستجوی ثبت اختراع Google انجام میدهد – هر کدام به دیگران توصیه میکنند.

اکنون، من پیشنهاد میکنیم از چنین سیستمی در ساختارهای هواپیما استفاده کنیم؛ بدنه، بال ها، دم، سطوح کنترل، پین های بال، موتور، دنده فرود و زیر ساخت های مهم (Cite: 1). اگر وقفه ای رخ دهد، سیستم بلافاصله در مورد آن اطلاع می دهد. بنابراین چنین استراتژی فیبر فیبر میتواند در طول خطوط ناقص و دندهها ایجاد شود، رشتهها به جلوگیری از سقوط کمک میکنند؟ من اعتقاد دارم، شما طی سالها شاهد بسیاری از دستورالعمل های الزام آور هواپیمایی فدرال فدرال (ADA) بوده اید و به طور مداوم گزارش های مربوط به حملات ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) را در مورد سقوط، تهاجم و حوادث خوانده اید. مربوط به هواپیماهای تجاری، شرکت های بزرگ و خصوصی است.

در حال حاضر، این ممکن است در هواپیما قدیمی تر انجام شود، اما در طول تولید، آسان خواهد بود. از توانایی چنین سیستم مش نوری فیبرنوری در امتداد بدنه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که بدان دلیلی است که از خوردگی و خستگی ناشی از خوردگی و خستگی ناشی از خوردگی و پوست در ناحیه فوقانی شکایت نداشته باشد (Cite 2) فکر کنید، بوئینگ به عنوان Boeing 737 یکی از بزرگترین هواپیماهای ساخته شده است و آنها هنوز هم آنها را ساختند؛ بویینگ ۷۳۷ MAX اکنون بیش از ۲،۰۰۰ هواپیما را در اختیار دارد – من فقط از این به عنوان مثال برای نشان دادن چگونگی ارزش چنین سیستم ای برای ایمنی خطوط هوایی استفاده می کنم.

چه چیزی در مورد گرگ و میش بزرگتر (Grumman G-73) که در بندر میامی در اثر شکست و خوردگی سازه سقوط کرد؟ در مورد C-130 قدیمی تر با شکست جعبه بالایی چطور است؟ (Cite: 3) چگونه در مورد تمام هواپیماهای نظامی قدیمی که از سال های خود مانند تانکرهای هوایی، B-52، F-15s، F-16s، A-10s استفاده می کنند؟ این نقطه من اینجاست؟ به عنوان مهندسان ما می دانیم که بیشترین احتمال بروز تنش ها وجود دارد و حتی اگر این سازه های هواپیما را برای ۱۵۰٪ از سوء استفاده مورد انتظار ساختیم، هنوز باید بدانیم که این سازه ها به حد خود رسیده اند و آسیب دیده اند. چرا شما از هم جدا و هواپیما برای بازرسی زمانی که می توانیم بدانیم اگر همه چیز در حال حاضر دست نخورده باقی بماند؟

این همان اصل با پل ها، ساختمان ها در مناطق زلزله شناخته شده است. اغلب هواپیما انتظار می رود که در شرایط نامطلوب پرواز کند و مورفی به نظر می رسد که یک خلبان کمپای اغلب ناخواسته است. لطفا همه اینها را در نظر بگیرید و در مورد آن فکر کنید.

ذکر:

۱٫ کتاب طراحی هواپیمایی، منتشر شده توسط شرکت هواپیمایی لاکهید Burbank CA، ۱۹۴۰

۲٫ "ارزیابی اطلاعات پرواز از یک سیستم نظارت بر سلامت ساختمانی قابل حمل یکپارچه جاسازی شده در یک وسیله نقلیه بدون سرنشین"، توسط I. KRESSEL، et. آل، منتشر شده در ۶ کارگاه آموزشی اروپا در مورد نظارت بر سلامت سازه – Tu.4.A.4.

3. "تعامل بین مدیریت همبستگی و یکپارچگی ساختاری هواپیماهای پیری" توسط A. JAYA، UH TIONG، و G. CLARK، Blackwell Publishing، ۲۰۱۱، DOI: 10.1111 / j.1460-2695.2011.01562.x. منتشر شده در مجله خستگی و شکست مواد و مصالح مهندسی، جلد. ۳۵، شماره ۱، صفحات ۶۴-۷۳، ژانویه ۲۰۱۲٫


Tags: , , , , , ,