قطعات ساختمانی هواپیما

دی ۴, ۱۳۹۶ | By wallshelf | Filed in: عمومی.

سازه های اصلی هواپیما بال، بدنه و بالگرد هستند. سطوح کنترل اولیه کنترل، واقع در بال و empenage، فیل، آسانسور، و استوانه است. این قطعات با درزها متصل میشوند و مفاصل نامیده میشوند.

تمام مفاصل ساخته شده با استفاده از پرچ ها، پیچ و مهره ها یا اتصال دهنده های ویژه، مفاصل لبه هستند. اتصال دهنده ها نمی توانند در مفاصل مورد استفاده قرار گیرند که در آن مواد مرتبط با یکدیگر همپوشانی نداشته باشند – مثلا لب به لب، مفاصل دندان و لبه. هنگامی که دو سطح فلز در برابر یکدیگر کج می شوند به نحوی که با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

قطعات داخلی هواپیما به چهار روش تولید می شود: میلز، تمبر، خم شدن و اکسترود کردن. فلزی از بخش خرد شده از ابتدای شکل گیری و سپس از طریق شیمیایی اچینگ یا سنگ زنی آن از ورق تبدیل می شود. بخش مهر شده آنیل شده است، قرار داده شده در مطبوعات تشکیل، و پس از آن دوباره گرمایش درمان شده است.

حداقل قطعات توسط مکانیک ورق فلز با استفاده از مجوز خم و روش های طرح بندی ساخته شده است. اکستروژن یک بخش هواپیما است که بوسیله یک ماده ی فلزی از طریق یک ماده ی پیش ساخته تشکیل شده است. اشکال به دست آمده به عنوان spars، رشته ها، longoni، یا کانال ها استفاده می شود. برای اینکه یک فلز به صورت اکسترود شده، خم و یا شکل بگیرد، ابتدا باید آنیلینگ را با قالب و ورقه ای ساخته شود. پس از عملیات شکل گیری، فلز، دوباره گرما درمان شده و سن سخت است.

بالهای ایرباس

در اینجا در انگلستان و مخصوصا در تاسیسات ایرباس در شمال ولز، تخصص ما در تولید بالهای هواپیما است. بالهای هواپیما باید به اندازه کافی قوی باشند تا بتوانند نیروهای مثبت پرواز و نیز نیروهای فرود منفی را مقاومت کنند. بال های فلزی از دو نوع هستند: Semicantilever و پایه کامل. بالک های نیمکانی یا بالش در هواپیما های سبک استفاده می شود. آنها به صورت خارجی توسط اهرم ها یا سیم های پروازی پشتیبانی می شوند که جفت بال را به بدنه متصل می کند. یک بال کنسول کامل معمولا از فلز قوی تر ساخته شده است. این نیازی به اتصال و پشتیبانی خارجی نیست. پوست بخشی از استرس بال را حمل می کند. قطعاتی که برای طراحی هر دو بال طراحی شده است، کمربند فشاری، دنده های سابق، رشته ها، ورق های استرس، گسل است. راهنمایی های بال و پوست بال.

ایرباس در Broughton کار می کند بیش از ۵۰۰۰ نفر، بیشتر در تولید، بلکه در کارهای مهندسی و پشتیبانی از قبیل تهیه و مالی است.

Wing Spars

دو یا چند Spars در ساخت یک بال استفاده می شود. آنها اصلی ترین طولی را به نوک بال بال می اندازند. هر دو پره و رینگ فشاری، بال را به بدنه وصل می کند.

رینگ های فشاری

کمربند فشاری حمل بار اصلی را در جهت پرواز از لبه جلو تا لبه عقب حمل می کند. بعضی از رگه های فشرده سازی یک قطعه ساختاری لوله ای است که دو جداره اصلی را جدا می کند. تابع اصلی رک فشرده سازی این است که نیرویی را که در هنگام پرواز در هواپیما به کار می رود، جذب کند.

Ribs سابق

یک سابق سابق که از فلز ناز ساخته شده است، به رشته ها و پوست بال ها متصل می شود تا بال آن را شکل آیرودینامیکی خود قرار دهد. دنده های سابق می توانند به عنوان دنده های بینی، دنده های عقب و دنده های کمر دسته بندی می شوند که در جلو و عقب بین جلو و عقب در بال قرار دارند. فرمورها به عنوان اعضای اولیه ساختمانی در نظر گرفته نمی شوند.

Stringers

Stringers از ورق های نازک از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده از اکسترود شده یا دست ساخته شده پیش ساخته شده است. آنها به جلو و عقب در امتداد بدنه و از طرف لب به سمت بال عقب حرکت می کنند. چنگ زدن به پوست بال را به هر دو دنده و رینگ می دهد قدرت بال بالایی.

صفحات استرس

صفحات استرس برای حمایت از وزن مخزن سوخت استفاده می شود. برخی از صفحات استرس ساخته شده از فلز ضخیم هستند و برخی از آنها فلز نازک موج دار برای قدرت است. صفحات استرس معمولا توسط ردیف های طولانی پیچ های ماشین، با آجیل های خود قفل، که به کانال های به طور خاص نصب شده هستند، برگزار می شود. کانال استرس هواپیما به ریز و کمربند فشرده متصل است.

Gussets

Gussets، یا صفحات gusset، توسط هواپیما برای اتصال و تقویت اعضای ساختار تقسیم استفاده می شود. Gussets برای انتقال تنش از یک عضو به دیگری در جایی که اعضای آن عضو می شوند استفاده می شود.

نکات بال

نوک بال، بال عقب بال، دارای دو هدف است: آن را به صورت آیرودینامیکی صاف کردن نوک بالایی جریان هوا و بال بالایی را به نظر می رسد.

پوسته بال

پوست پوسته پوسته پوسته شده قسمت های داخلی را پوشش می دهد و یک جریان هوای صاف را روی سطح بال ایجاد می کند. در بال های کامل لانه، پوسته ها تنش را حمل می کنند. با این حال، تمام پوست های بال را باید به عنوان سازه های اولیه هر کجا که آنها در سطوح پیچ و مهره و یا کامل است.

مجمع بدنه

بزرگترین اجزای سازنده هواپیما، دو نوع بدنه فلزی هواپیما وجود دارد: مونوکو کامل و نیمه مونوکوک. بدنه کامل تک نفره دارای اندام های داخلی کمتری دارد و بیشتر پوست را تحت تأثیر قرار می دهد تا بدنه نیمه مونوکوک، که با استفاده از پیچش داخلی برای به دست آوردن قدرت آن، استفاده می شود.

بدنه کامل تک نفره به طور کلی در هواپیما های کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا پوست تنش نیاز به رشته ها، حلقه های سابق و سایر انواع پیچیده داخلی را از بین می برد، و به این ترتیب ساختار هواپیما را روشن می کند.

بدنه نیمه مونوکوکی قدرت خود را از قسمت های داخلی زیر تشکیل می دهد: زیربناها، لبه ها، تیرهای قوسی، ستون های کشیدن، پشتیبانی از بدن، حلقه های سابق و ستون ها.

Bulkheads

یک درپوش، یک پارتیشن ساختاری است که معمولا در بدنه بدنه قرار دارد که معمولا عمود بر پرتو زبان یا طولانیتر است. چند نمونه از جداره ها جایی است که جفت بال به داخل بدنه متصل می شود، جایی که دروازه های کابین به ساختار بدنه و در کابین خلبان یا درب ورودی محموله ها متصل می شوند.

Longerons and Beam Language

Longerons و پرتوهای زبان عمل مشابه در یک بدنه هواپیما انجام می شود. آنها هر دو وزن حمل و نقل را به جلو و جلو حمل می کنند. پرتو keel و longons، قوی ترین بخش های هواپیما، وزن خود را به قطعات دیگر هواپیما، مانند نیروگاه، سلول های سوخت، و دنده های فرود است.

اهرم ها و سایر اتصالات را بکشید

اهرم های کشش و پشتیبانی از بدن یکی دیگر از اعضای ساختاری اولیه هستند. محورهای کشیدن برای هواپیمای جت بزرگ استفاده می شود که بال را به بخش مرکز بدنه متصل می کند. اتصالات پشتیبانی از بدن برای حمایت از سازه هایی که بخش های متخلخل یا زیرزمین کف را ایجاد می کنند استفاده می شود.

حلقه های قدیمی و رشته های بدنه خودرو، اعضای پایه ساختاری نیستند. حلقه های قدیمی استفاده می شود برای شکل دادن به بدنه. رشته های بدنه از جلو و عقب برای اتصال در مجاورت و
حلقه های قبلی استفاده می شود.

بخش هواپیما Empennage

قطعه قطعه قطعه یک هواپیما است. این شامل یک تثبیت کننده افقی، آسانسور، تثبیت کننده عمودی و فرمان است. بخش تجربی متعارف شامل انواع مشابهی از قطعات مورد استفاده در ساخت یک بال می باشد. قطعات داخلی تثبیت کننده ها و کنترل های پرواز خود را با spars، دنده ها، رشته ها و پوست ساخته شده است.

همچنین بخش های دم مانند بال ها می توانند به صورت خارجی یا داخلی باشند.

تثبیت کننده افقی و آسانسور

تثبیت کننده افقی به یک سطح کنترل اولیه، یعنی آسانسور متصل است. آسانسور باعث می شود که هواپیما به بالا برود یا پایین. با هم، تثبیت کننده افقی و آسانسور ثبات در محور افقی هواپیما را فراهم می کند. در بعضی از هواپیماها، تثبیت کننده افقی با یک پیچ جک پیچ، که اجازه می دهد خلبان را برای ترمیم هواپیما در حین پرواز، حرکت دهد.

تثبیت کننده عمودی و روتور

تثبیت کننده عمودی به انتهای پشتی بدنه متصل می شود و ثبات هواپیما را در محور عمودی فراهم می کند. اتصال به تثبیت کننده عمودی است که سرنشین است، هدف آن این است که هواپیما را در محور عمودی خود قرار دهید.

فیل

بالابرها و استوانه ها کنترل های پرواز اولیه در بخش دم هستند. فیل ها کنترل های پرواز اولیه متصل به بال هستند. آنها در قسمت بالایی بال قرار دارند و اجازه می دهند که هواپیما در محور طولی چرخش یابد.

هنگامی که عنصر راست به سمت بالا حرکت می کند، سمت چپ پایین می رود، باعث می شود هواپیما به سمت راست حرکت کند. از آنجا که این عمل نیروی عظیم ایجاد می کند، فیل ها باید به نحوی ساخته شوند تا بتوانند آن را تحمل کنند.

کنترلهای پرواز به غیر از سه نوع اصلی برای هواپیماهای با کارایی بالا مورد نیاز است. به عنوان مثال، تعداد یازده کنترل پرواز از جمله فیل ها با سرعت بالا و کم سرعت، فلپ ها و اسپویلرها وجود دارد.

فلاپ ها و اسپویلرها

بال عقب بالابر را برای بلند کردن و فرود می کند. فلپ های داخل و بیرونی، لبه عقب بال هستند، از پر شدن کامل، که موقعیت جوی آئرودینامیک خنثی می کند، حرکت می کند، به هوا پرتاب می شود و بالابر ایجاد می کند. فلپ های لبه های پیشرو – فلپ های Krueger و فلپ های متغیر – Camber – افزایش اندازه تنه بال و سپس اجازه می دهد که هواپیما را به باد کردن یا فرود بر روی باند کوتاه تر. Spoiler ها، که در قسمت مرکزی قرار دارند، به دو هدف اصلی اهمیت می دهند. آنها به هواپیمای با سرعت بالا در چرخاندن هواپیما در حین پرواز کمک می کنند و از آنها برای کشتن آسانسور آیرودینامیکی در هنگام فرود استفاده می شود و در هنگام فرود به زمین باز می شود.

اصلاح زبانه ها

اتصال به کنترل های اولیه پرواز، دستگاه هایی هستند که زبانه های trim هستند. آنها برای تنظیم دقیق مسیر پرواز هواپیما مورد استفاده قرار می گیرند. زبانه های کوتاه مانند بال و یا فیل ها ساخته می شوند، اما
به مراتب کوچکتر است.


Tags: , ,