پوشش MoS2 کم اصطکاک – نه فقط برای صنعت حمل و نقل هوایی دیگر

دی ۴, ۱۳۹۶ | By wallshelf | Filed in: عمومی.

پوشش های اصطکاک کم MoS2 (همچنین به عنوان دی سولفید مولیبدن، همچنین اسپلد، دیسفلسید شناخته می شود) امروزه بیشترین کاربرد روانکاری فیلم جامد را در نظر گرفته اند. آنچه که آنها را منحصر به فرد (با دیگر dichalcogenides) است، تعامل اتمی ضعیف (ون دوردالس) از آنیون های سولفید است، در حالی که پیوندهای کووالند در مولیبدن قوی هستند.

بنابراین، روانکاری به لغزش در امتداد اتم گوگرد متکی است. تمام خواص ساختار لاملا ذاتی است. هیچ فرم خارجی رطوبت لازم نیست. در حقیقت بهترین عملکرد از MoS2 پوشش های اصطکاک کم در عدم وجود بخار آب، که به جذب سطح داده می شود. این کار آنها را تحت خلاء ایده آل می کند.

تعدادی از روش های کاربردی برای پوشش های کم اصطکاک MoS2، از جمله مالش دادن یا جوشاندن ساده، پوشش های پیوندی رزین های هوا و یا غیر آلی، و اخیرا توسط اسپری شدن از طریق رسوب بخار فیزیکی (PVD)، وجود دارد.

ضخامت متفاوت است، بسته به شکل MoS2 پوشش های اصطکاک کم، اما معمولا از ۵ تا ۱۵ میکرومتر متغیر است. تکنیک های اسپری می تواند فیلم های نازک ۰٫۲ میکرومتر تولید کند. در حالی که اسپری های پلاسما تولید بیشتری می کنند، با شروع از ۰٫۰۰۳ اینچ یا بیشتر.

ضریب اصطکاک کمتر از ۰٫۰۵ قابل دستیابی است، اما همچنین با رطوبت و شرایط لغزش متفاوت است. تست نشان می دهد اصطکاک با افزایش قدرت خلاء کاهش می یابد. اصطکاک با بار بالاتر، سرعت سطح سریعتر یا هر دو نیز کاهش می یابد. در واقع، پوشش های کم اصطکاک MoS2 نسبت به هر دو گرافیت و دی سولفید تنگستن (WS2) برترند. اصطکاک با پوشش های اصطکاک کم MoS2 مستقل از اندازه ذرات است، اگرچه ذرات بزرگتر می توانند بار بیشتری را حمل کنند.

رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت کم رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت رطوبت

جریان هوا بیشتر می تواند اکسیداسیون نرخ سینتیک در جو را تحت تأثیر قرار دهد. محصولات اکسید مولیبدن (MoO3) و دی اکسید گوگرد. از آنجا که MoO3 به تنهایی روانکاری خشک را بر اساس نرمی نسبی آن ارائه می دهد، پوشش های دی سولفید مولیبدن در محیط های دمای بالاتر ایده آل هستند. با این حال، در دماهای بالاتر، آنها بهتر از زیر خلاء هستند. در جو، آنها بر اساس خواص هیدروکسیکیشان جذب آب از هوا دارند.

همانند سایر روان کننده های فیلم خشک، در حالی که تفاوت ممکن است ناچیز باشد، شما باید تعیین کنید که برای شما بهتر است: عمر طولانی تر و یا عملکرد بهتر با استفاده از پوشش های اصطکاک کم MoS2. به طور کلی، اصطکاک با پوشش هر دو سطح نسبت به پوشش تنها یک سطح، کمی بالاتر خواهد بود. اما پوشیدن زندگی باعث افزایش پوشش روی هر دو سطح می شود.

اصطکاک می تواند در بسیاری از زمینه های زندگی خوب باشد. بدون آن ما نمی توانستیم به راحتی توقف و شروع حرکت و یا تغییر جهت ما. اما در ماشین آلات متحرک، اصطکاک باعث کاهش قابل توجه انرژی، عملکرد ضعیف، و عمر مفید محدودیتی نمی شود.

همانند بسیاری از سیستم های غیر روانکاری، ضریب استاتیک اصطکاک بیشتر از ضریب اصطکاک پویا است. حرکت نتیجه اغلب به عنوان یک لغزش چوب شناخته می شود. اساسا، دو سطح با هم رو به رو می شوند تا زمانی که انرژی کششی داخل سیستم به یک آستانه مشخصی برسد، جایی که یک جرقه ناگهانی، جلو حرکت می کند. در مقیاس بزرگنمایی، آن را شبیه به اتحاد دو سطح، اغلب محدود به تماس صمیمی تنها در نواختن برخی از asperities (مقیاس کوچک، بی نظمی سطوح) محدود است. در این مناطق، فشارهای مربوط به تماس ممکن است در نزدیکی سختی مواد نرمتر باشد. بنابراین، تغییر شکل پلاستیک در مقیاس محلی صورت می گیرد. این به عنوان جوشکاری سرد شناخته می شود. جایی که اتصالات اتصال بین دو ماده تشکیل می شود.

برای ایجاد روانکاری این پیوند ها، این جزء چسب اصطکاک باید شکسته شود. و این جایی است که محصولاتی مانند پوشش های اصطکاکی MoS2 به خوبی خدمت می کنند.

بنابراین کدام این محصولات امروزه استفاده می شود؟ فضایی، خودرویی، دریایی و الکترونیکی را برای آغازگرها در نظر بگیرید. در آنجا، پوشش های کم اصطکاک MoS2 را دوباره و دوباره خواهید یافت.


Tags: , , , , , , , , , , ,