کامپوزیت ساختاری فضایی وزن را ذخیره می کند

دی ۴, ۱۳۹۶ | By wallshelf | Filed in: عمومی.

سازه های چسبنده و پانل های ساندویچ سبک وزن به طور فزاینده ای در هواپیما استفاده می شود. A310 اولین هواپیمای تجاری بود که با ساختار اولیه کامپوزیت تأیید شد و برای اولین بار در دسامبر ۱۹۸۵ به یک سوئیسیر A310-300 اعمال شد و پس از آن به عنوان استاندارد در همه مدل ها معرفی شد. جعبه گیربکس کامپوزیت، شامل استوانه و آسانسور، از پلاستیک های تقویت شده شیشه ای (GFRP) و مخلوطی از پلاستیکهای تقویت شده با کربن (CFRP) و آرمید-پلاستیک ساخته شده توسط Messerschmitt-Bolkow-Blohm (MBB) فیبر تقویت شده پلاستیک (AFRP)، تولید ۲۲ درصد (۲۵۶۱b / 115kg) صرفه جویی در وزن بیش از ساخت فلز متداول است.

علاوه بر این، ساخت و ساز کامپوزیت باعث کاهش ۹۵ درصدی اجزای سازنده، به استثنای اتصال دهنده ها شد. توسعه استرانر در سال ۱۹۷۷ آغاز شد و پس از آزمایشات پرواز در هواپیمای A300، دو سال سابقه عملیاتی در سرویس واقعی Lufthansa A300 از سال ۱۹۸۱ آغاز شد. [۱۹۶۵،۹۰۰۲] قبل از آن، تحت آزمایش قرار گرفت دمای شدید و آزمون خوردگی. استوانه روزهای زیادی را در یک اتاق اقلیمی تحت حرارت گرمسیری گرمسیری، شرایط سرد و آبی آرکتیک گذراند، اما تمام عناصر را پشت سر گذاشت. به طور مشابه، در مطالعات طولانی مدت خوردگی، که طی آن ۱۴۴،۰۰۰ پرواز شبیه سازی شده بود، خسارت خفیفی مشخص نشد. حتی پس از معرفی آسیب های مصنوعی و ۴۸۰۰۰ ساعت پرواز دیگر، هیچ گونه افزایش آسیب دیده گزارش نشده است. به عنوان هدایت الکتریکی کم است، یک سیستم حفاظت از رعد و برق باید گنجانده شود. این توسط مؤسسه فیزیک پلاسما در دانشگاه فنی هانوفر توسعه و آزمایش شد و توسط نوارهای هدایت کننده نور در امتداد لبه سر و به قطعات فلزی بر روی آن متصل شد.

اجزای کامپوزیتی

سایر اجزای کامپوزیتی اصلی در A310 عبارتند از کفپوش های کف و پانل های کف، اسپویلرها و چرخ دنده های اصلی، با اضافه کردن به مجموع ۱۳،۶۷۰lb (6.2 تن) مواد کامپوزیتی مورد استفاده ، صرفه جویی در وزن ۳۹۰lb (1.4 تن).


Tags: , , , , , , ,