KPI موجودی در صنعت حمل و نقل هوایی

دی ۴, ۱۳۹۶ | By wallshelf | Filed in: عمومی.

KPI موجودی در هر سازمان مشتری گرا، از تامین کنندگان تا کاربران نهایی مهم است. برای مثال، در صنعت حمل و نقل هوایی، به عنوان مثال، کاربران نهایی ممکن است خلبان، خدمه پرواز یا مسافران باشد. با زمینه هوانوردی، تغییر پارادایم کسب و کار خود را به چیزی جدید، همچنین موجودی خود را از KPI نیز هست.

مدل های جدید کسب و کار در حال حاضر در صنعت هوافضا استفاده می شود. تمرکز ممکن است بر استفاده از جت های باریک، جت های بزرگ بدن، حامل کم هزینه و بسیاری دیگر باشد. Inventory KPI در تامین امکانات خدمات در نقاط جهانی که به طور استراتژیک برای پیمودن تعمیر هواپیما مناسب است پراکنده است. بسیاری از شرکت های هواپیمایی، این مهم است که بتوانند خدمات کامل را برای اطمینان از مزیت رقابتی ارائه دهند. علاوه بر این، در محیط نظامی، ردیابی موجودی KPI حتی اهمیت حیاتی دارد، به خصوص با افزایش استفاده از جنگ خالص مرکزی و واکنش سریع.

همچنین بازیکنان جدید با انواع مختلف جغرافیایی وارد تجارت تجاری هواپیمایی می شوند. به ویژه در محیط بین المللی وابسته به صنعت هوافضا، مدیریت موثر و کارآمد در تدارکات می تواند تفاوت بزرگی بین سود و زیان ایجاد کند.

مدیریت موجودی و اندازه گیری موجودی KPI می تواند عملیات خطوط هوایی را افزایش دهد و در نتیجه افزایش فروش و مزایای اقتصادی بیشتری برای مکان هایی که این شرکت ها فعالیت می کنند، افزایش یابد. KPI موجودی سنتی برای مدیریت کنترل سهام شامل طبقه بندی ABC برای قطعات براساس فرکانس استفاده و ارزش است؛ اندازه گیری چرخش سهام و پاسخگویی سطح خدمات و ضبط میزان درآمد روزانه.

این اقدامات نشان می دهد که خطوط هوایی می توانند مزیت رقابتی خود را افزایش دهند در صورتی که مدیریت کالاهای مناسب برای کالاها و خدمات خریداری شده وجود داشته باشد. در واقع، هنگامی که نرخ بهره و تورم افزایش پیدا می کند، درست است. هزینه نگهداری سهام پس از آن افزایش می یابد و حتی می تواند به حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از هزینه اقلام می رسد، برای ذخیره آن برای یک سال. مدیریت موجودی مناسب می تواند هزینه های عملیاتی را به حداقل رساندن فضای مورد نیاز برای عملیات کاهش دهد و باعث می شود که حاشیه و سهم بازار بیشتر شود.

بسیاری از عملیات ناکارآمد و شبکه های پیشرفته عرضه در صنعت حمل و نقل هوایی تحت پارادایم جدید کسب و کار است. ناکارآمدی می تواند شرایط مالی را از لحاظ موقعیت زمین هواپیما (AOG) منجر شود. به همین دلیل مهم است حداکثر کردن و حداکثر کردن اهرم در مدیریت سیستم مدیریت موجودی، شامل زنجیره تامین به پایان برسد.

در حالیکه بخش های مختلف نیز اهداف خود را می یابند، کلید در اینجا این است که به طور مؤثر در داخل و خارج از سازمان درون سازمان به منظور رسیدن به سطح استراتژیک مرتبط با اجرای عملیات کسب و کار، ارتباط برقرار کند.

موجودی سازمانی KPI باید به پایه تامین کننده آن متصل شود تا زنجیره تامین بتواند به اهداف مشابه دست یابد. این امر به ویژه در فعالیت های زنجیره تأمین مهم که شامل مدیریت آسیب پذیری ریسک زنجیره تامین و اطمینان از امنیت عرضه می شود، اهمیت دارد.

به غیر از اهمیت تدارکات و انبارداری به موفقیت استراتژیک و عملیاتی در تجارت هوانوردی، KPI موجودی باید پویا باشد و باید با استراتژی سازمان باشد. برای مثال، KPI موجودی باید نشان دهد که عملیات لاغر با فعالیت در زنجیره تامین مطابقت دارد.


Tags: , , , , , ,